Beter. apotheken gaat in de wijk Meerzicht als apotheek van de toekomst verder als Beter. Digitaal.

 

Apotheker Angel Sellier: “In een wereld waar steeds meer online gebeurd gaan wij de zorg geven die onze patiënten van ons gewend zijn met nog meer (planbaar) gemak met onze herhaalservice voor het hele gezin.”

 

Geen wachttijden in de apotheek, persoonlijk advies op maat en service zoals de patiënt die mag verwachten. Vertrouwde zorg online.

 

15 jaar geleden startte Angel Sellier Apotheek Middelwaard aan de Middelwaard 69 in Zoetermeer. Met deze apotheek wilde zij als ondernemende apotheker bijdragen aan vernieuwing en laten zien dat apotheekzorg ook op andere wijze kan worden verleend.

 

Sinds die tijd is er veel veranderd en de apotheek verandert mee. Met onder andere het initiatief voor farmacogenetische tests, ook wel DNA-pillen paspoort genoemd, is Beter apotheken voorloper hierin. Inmiddels kunnen de patiënten ook voor lifestyle advies bij de apotheker terecht. Een advies op maat met als doel, indien mogelijk, minder medicatie gebruiken en vitaler door het leven gaan.

 

Centraal gelegen in Zoetermeer kwam de Centrum Apotheek aan de Dorpsstraat onder leiding van apotheker Angel Sellier. De samenwerking tussen deze twee werd steeds hechter onder de naam Beter. Apotheken.

 

Beherend apotheker Zamiera Karwar: “We kunnen vanuit het centrum van Zoetermeer het hoofd bieden aan de uitdagingen, waar we als apotheker en maatschappij voor staan, dit kunnen we alleen doen als we blijven vernieuwen. Vanuit deze moederlocatie zullen wij via MedGemak, e-consults, medicijnkluizen en bezorgingen persoonlijke zorg op maat blijven leveren.”

 

De zorgverzekeringen dwingen – zelf genoodzaakt door dubbele vergrijzing in de maatschappij – steeds meer efficiency af door preferentiebeleid, laagste prijsgaranties en het inperken van marges. Daarnaast heeft elke apotheek te maken met grote tekorten in de toelevering van medicatie en een tekort aan geschikt personeel op de arbeidsmarkt.

 

“Misschien heeft een aantal patiënten moeite met een of meer van deze veranderingen. Wij proberen deze zo duidelijk mogelijk te communiceren. Voor vragen en opmerkingen kan men altijd contact met ons opnemen. Wij zijn een vooruitstrevende en lerende apotheek en willen alle moderne middelen gebruiken om onze service en zorg als Apotheek van de toekomst te verbeteren.”

 

Foto: Fred Roland